Sunday, August 29, 2010

PoSa dalam KehIdupan

Puasa kali ini mcm biasa je...sebab aku jauh dari famili. solat tarawih pun selalu menuang. semangat slow je tahun ni. selalunya aku cuba sebaik mungkin memenuhkan solat tarawih ku. kalo boleh 23 rakaat tue...penuh beb.....tp di negeri ini, mcm tak syok plak. masa diploma dulu....fuh...aku ni tak la alim mana pun....tapi aku berusaha mencari keredhaan dan rahmat di dalam bulan yg mulia ini. mohon keampunan dari Ilahi di atas dosa2 yg bertimbun2 aku lakukan dengan sedar atau tanpa disedari.dah tua2 ni....makin byk plak dosa yg aku buat.teruk tol la aku ni. kalo boleh la kan....aku tak nak jadi tua. Tua ni penuh dengan tanggungjawab dan kita terpaksa banyak mengalah dengan mereka yg lebih muda. org muda ni dalam proses eksplorasi kan.....so, biarla mereka belajar erti kehidupan sementara aku pun menambahkan ilmu lagi ttg kehidupan ini. 
sepanjang hidup ini, banyak jugak la org yg aku jumpa. sebab tue aku suka travel....aku boleh jumpa pelbagai org dengan pe'el yg berbagai2.kadang2 nasib aku baik...jumpa org yg baik.tapi kadang2 nasib tak berapa baik...so jumpa la org2 yg bersuku sakat dengan mana ntah malaun tue...haahahhaah itu la kehidupan....
sempena bulan baik ni...aku ingin memohon keampunan dari mereka yg aku benci, sakiti, kasari, umpati, fitnahti...semua tiiiiiiiiiiiii......dalam sedar atau tak sedar. aku manusia biasa nak hidup la katakan....pandai2 la cari jalan. ntah puasa tahun depan berjumpa lagi atau tak...kita tak tahu kan bila ajal kita sampai....semakin difikirkan semakin takut untuk menghadapiNya...apakah nasib aku di sana kelak.....well, only He knows....oleh itu, walaupun korang baca....aku mohon maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki senang citer MAAF ZAHIR DAN BATIN....ikhlas................

No comments:

Post a Comment